Pola súa banda, Carlos Callón, presidente da Mesa pola Normalización Lingüística e portavoz da plataforma cidadá Queremos Galego, declarou que a nosa lingua pode e debe ter os mesmos dereitos que calquera lingua do mundo. “É indecente o que pretende facer este goberno, indecente que se pretenda tirar todos eses libros de texto que xa pagáramos entre todas e todos, e que teremos que volver pagar entre todas e todos. Mesmo nas materias que hai que impartir en galego non hai material suficiente”.
No acto interviñeron ademais representantes da AS-PG, de AGAPEMA (Asociación galega de profesores e profesoras de matemáticas), APETEGA (Asociación de profesores e profesoras de tecnoloxía de Galiza) e ENCIGA (Asociación profesores e profesoras de ciencias de Galiza) e entre os asistentes estaban tamén representantes dos Comités e ADEGA, así como os profesores Xosé Masa, Elvira Cienfuegos, Xosé Manuel Penas Patiño e Pepa Baamonde, estes dous últimos expedentados no curso 1980-81 por dar as súas aulas en galego. Tras das intervencións abríuse unha quenda de intervencións e adoptáronse unha serie de actuacións a levar a cabo durante o videiro curso porque, segundo subliñou Louzao, “xa que non podemos ficar impasíbeis perante o lingüicidio do que nos é propio, reafirmando a firme vontade de ensinar en galego como compromiso e lealdade co idioma. Coa unión e a firmeza de todos nós, faremos posíbel que o noso labor normalizador continúe”. Acordo O profesorado de matemáticas, física e química e tecnoloxía: · Reafimámonos na nosa vontade de continuarmos a dar aulas en galego · Manifestamos a idoneidade do emprego do galego para a aprendizaxe das ciencias · Entendemos que é absolutamente necesario continuar a impartir as nosas aulas en galego para que a nosa lingua non retroceda na súa presenza nos centros e como medida normalizadora para ampliar o seu uso · Non estableceremos libros de texto en español polo noso desacordo co Decreto 79 e para non contribuír ao malgasto previsto pola Consellaría botando ao lixo os libros aínda vixentes · Non fixaremos os libros até setembro, pois até setembro non haberá Proxecto lingüístico de centro, documento que é o que ten que recoller que materias se impartirán en galego · Faremos explícito centro a centro o apoio ao profesorado que siga impartindo as súas aulas en galego · Promoveremos unha Semana da ciencia galega e un día da ciencia galega Alén diso, concluíuse que o Decreto 79/2010 para o plurilingüismo no ensino non universitario de Galiza supón un retroceso sen precedentes e un atentado ignominioso para a nosa lingua. Trátase dun decreto que pretende marxinar o noso idioma do sistema educativo, impide a normalización lingüística e imposibilita que o alumnado acade a competencia suficiente para que poida usar o galego con toda a normalidade. Lembrouse que, por primeira vez, se pretende prohibir ao profesorado de Matemáticas, Tecnoloxía e Física e Química impartir as aulas no noso idioma coa intención de continuar desprestixiando a nosa lingua, evidenciando, tamén, o desprezo polo traballo, esforzo e compromiso do profesorado que ensina en galego. Abondando nos contidos do decreto, Anxo Louzao declarou que pretende botar por terra o esforzo do profesorado enviando á sociedade unha mensaxe de que o galego non é útil para a aprendizaxe das ciencias. Lembrou o labor normalizador realizado polo colectivo Vacaloura que a finais dos setenta publicou o primeiro libro de matemáticas en galego, subliñando que educar é moito máis que transmitir coñecementos. “A educación en Galiza debe estar ao servizo da educación das e dos cidadáns e iso significa tamén aprender o seu idioma propio”. Manuel Díaz Regueiro, representante de Agapema reiterou que todas as publicacións da asociación son en galego e manifestou que seguirán esa tradición. Díaz Regueiro entende que non está axustado a dereito que o obriguen para sempre a dar as súas aulas en castelán, porque é inconstitucional e salinetou que Agapema entende que a lingua apropiada para dar as aulas en Galiza é o galego, por moitas razóns, porque hai máis de mil anos que o falamos e porque é pedagóxico dar as clases en galego e non en castelán.Ao tempo, trasladoulle ao goberno que se queren experimentar coa impartición das aulas en inglés que primeiro o fagan en Madrid e comproben alí que resultdados dá esa política e afirmou que o profesorado de matemáticas está plenamente capacitado para dar as súas aulas en calquera lingua, mesmo moi capacitado, mais a súa vontade é dar as aulas en galego.
Pola súa banda, Pedro Gerpe de Apetega deu lectura ao manifesto aprobado por unanimidade polo profesorado de APETEGA, quen, malia a grande variedade de sensibilidades dos integrantes da asociación, estivo plenamente de acordo na súa redacción e aprobouno por unanimidade. Un manifesto no que se declara a preocupación pola derrogación do Decreto 124 e pola situación desfavorecida do noso idioma e que conclúe reclamando o dereito do profesorado de dar as súas aulas en galego. Consuelo Campos, profesora de FeQ que non é galega mais que sempre deu as súas aulas en galego, xa desde o 79 sinalou que “naquel ano había unha lexislación que deu lugar a expedentes por dar aulas en galego, e houbo grandes mobilizacións por casos como o de Pepa Baamonde que impediron a execución dos expedentes e tamén provocaron cambios na lexislación do noso idioma posteriormente. “Entón non había materiais en galego e tiven que elaboralos, din clase en todos os niveis educativos en galego, e nunca ningún alumno tivo ningún problema para aprender e aprobar a Física e Química” afirmou, engadindo que “se os que sempre demos as nosas aulas en galego nos autocensuramos e os que non as deron nunca seguen sen dalas, porque todos sabemos que as ordes e os decretos anteriores non se cumprían, imos retroceder, o obxectivo da Consellaría é que nos autocensuremos. Temos que seguir dando as aulas en galego.” Clara Ogando lembrou que no seu día subscribíuse un manifesto dos licenciados en galego (no primeiro lustro dos 70, probabelmente en 1972) e que desde entón asumiu que debía dar as súas aulas en galego. Ao igual que Consuelo Campos, asegurou que “nunca tiven problemas co alumnado, porque o conflito xenérase fóra das aulas, non nas aulas e tamén din aulas en diferentes niveis. Non só foi dar as aulas en galego, senón tamén preparar os materiais. E, despois de mási de 35 anos de docencia que non se valore este traballo... Os que falamos galego sabemos outras linguas, mais queremos dar as nosas aulas en galego”.
Ningún comentario:
Publicar un comentario